onsdag 26 december 2018

Intervallpaus med lång distans i snö och is

Idag var det dags för en gemensam distansrunda med Vännäs CK. Då vi hade lite sjukdomar och släktmiddagar i truppen landade det på att vi blev tre stycken som tog oss ut.

Någon minusgrad, och snö på vägarna var dagens förutsättningar. Intressant under december månad med mitt test av fyror. Men självklart var det i dag trevligt med ett avbrott. Från cykelgaraget till utecykling med cykelvänner.
Det blev också premiär för min nya cykeljacka jag fått av Katten i julklapp. Skön, fin, synlig och varm blev betyget.

Det blev en trevlig och bra cykling där solen tittade fram vid några tillfällen och vi hade det mycket trevligt.

Ben och kropp kändes bra i dag, så trots en del körning i klättringarna så fanns det hela tiden sparat.

Underlaget på vägen var överlag riktigt bra idag förutom ett längre parti med tvättbräda. Höll nästan på att skaka sönder och det började klia i armarna.

Vi hade bestämt oss för 3 timmar gemensam cykling. Själv hade jag tänkt lägga till 30-60 minuter på egen hand.

Mot slutet av den gemensamma cyklingen blev fötterna rejält kalla vilket var förvånande då jag hållit mig varm då det varit kallare ute. Det gjorde dock att jag skippade att nå fyra timmar i dag. Det landade i stället på 3 timmar och 35 minuter.

Ett bra och roligt pass blev det i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar