måndag 20 juni 2016

Seg och gammal, men ändå lite rörelse

I kväll var jag riktigt seg och kände mig inte laddad för att rulla benen. Men så ville sonen ut och cykla och det var vad som behövdes för att få till lite träning.

Det innebar att jag och Melvin först tog en gemensam cykeltur på ca 30 minuter. Det är alltid roligt att cykla med sonen och vi har förutom cykling en hel del bra snack.

Efter att Melvin tränat klart rullade jag själv i lite mer än en timme. Det blev riktigt lugn cykling förutom två maxinsatser i kortare klättringar. Den första på 2 minuter och den andra på ca 40 sekunder. Benen kändes helt klart sega och gamla i dag.

Planen är trots gamla ben att köra klubbträningen i morgon och därmed blir det femte träningsdagen i rad. Efter morgondagens träning summerar jag då ca 10,5 timmar under dessa fem träningsdagar, och därefter tror jag det är läge att vila på onsdag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar