fredag 12 juli 2019

Nu blir nog inte tempopositionen bättre. Vad tycker du? - Bilder och video

Efter rejält med arbete för att hitta en tempoställning som både är snabb och som jag kan hantera trots mina skador, är jag nog framme. Så många gånger har jag justerat och inget har känts bra eller gått tillräckligt fort. När jag så accepterade att alla positioner inte fungerar för att kroppen ska må okej har jag dock kommit allt närmare.

Den senaste veckan har jag varit nere på någon millimeter hit eller dit när det handlar om höjden på padsen (där jag stödjer armbågarna), vinkeln på pinnarna, höjden på sadeln och lutningen på densamma.

Jag har också dubbelkollat UCI-reglerna så att positionen ska vara godkänd. Hoppas jag har rätt.

Nu nöjer vi oss nog så här. Det känns bra i positionen och jag har därefter provat mina två testbanor på 5 km respektive 10 km och det var lovande.

För den som är intresserad ser du nedan delar av den video som sonen spelade in. Först enskilda bilder och på slutet en väldigt kort video.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar