måndag 18 december 2017

Föräldramatch och MAF

Idag har jag hunnit med en hel del. Hela dagen ägnades åt Barn- och utbildningsnämnden och en mängd frågor. Ja förutom lunchen och direkt efter nämnden då jag tryckte in två olika träffar med några av mina rektorer.

Väl hemma blev det lite mat och en kort vila innan jag och sonen åkte till Vännäsby för Volleyboll. Det var nämligen föräldamatch idag. Det var helt klart riktigt roligt. Många ungdomar och ett flertal föräldrar.

För länge sedan spelade jag en hel del Volleyboll, men nu var det länge sedan sist. Fungerade faktiskt helt okej, och riktigt allt hade jag inte glömt. Däremot tog underarmarna rejält med stryk och de är fortfarande ömma av alla bollar.

Vi får se hur kroppen känns i morgon. Kanske blir det lite känningar både här och där. Kanske särskilt i den vad jag drog sönder för ett antal år sedan på innebandyträning och som inneburit att jag inte kunnat springa ordentligt sedan dess. Ja, lite spännande blir det.

Efter volleybollen blev det lite handling och sedan familjetid.

När övriga så gick i säng var det dags för lite träning. För dagen blev det ett kortare pass, då det inte var mycket kvar av dagen. 75 minuter med MAF-intensitet och sedan var det klart.

Nu har jag njutit av lite propud, blåbär och min hemgjorda granola. Inte helt fel. Lite slappande och sedan sömn innan en ny dag. Ja, det hinner förresten bli ny dag innan jag somnar, men det är ju en annan sak.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar