onsdag 1 januari 2020

Inte uträknad än

Det har gått nästan fyra månader sedan mitt senaste inlägg här på bloggen då jag skrev om ett mycket turbulent år och min kamp för att komma tillbaka både mentalt och fysiskt, efter min krasch som kunde kostat mig livet. Klicka här om du vill läsa: Från extrem skada, via konstant smärta, blod svett och tårar, till framgång, och en insikt om att det är mycket kvar.

Efter en hård kamp de första 8 månaderna av 2019 kom jag till ett vägskäl där jag kände att jag bara hade ett val om jag långsiktigt skulle bli hållbar.

Jag tog alltså ett steg tillbaka i livet för att prioritera mig själv och för att hitta ett sätt att få krafterna att räcka.

En del i detta blev att jag tog ett beslut att privat, under en tid helt stänga ned sociala media. Så blev det också. Så under närmare 4 månader har jag nu inte använt vare sig instagram, facebook eller min blogg.

Tanken har inte varit att satsa på en total nedstängning som skulle gälla för alltid, utan bara så länge jag kände att det var nödvändigt.

Ni är många som undrat ”vart jag tagit vägen” och det värmer förstås att ni bryr er. Jag ber samtidigt om ursäkt för att jag inte svarat på era meddelanden som jag sett först nu då jag alltså inte varit aktiv på nätet under många månader. All kraft och ork har i stället gått åt till rehab och att klara av det "vanliga" livet.

Nu när det är nytt år är min plan att så sakteliga komma tillbaka och bland annat väcka bloggen. Sedan får vi se om alla läsare nu valt andra vägar och inte hittar tillbaka. Är det så får jag förstås fundera kring hur det påverkar.


Sammantaget hoppas jag på ett 2020 som på många sätt blir ett bättre år än vad 2019 kunde erbjuda.

Juli 2019. Inte lika stark som tidigare men på väg framåt.

19 kommentarer:

  1. Härligt att du är tillbaka, det är så inspirerande att följa dig på din träningsresa!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skoj. Då hoppas jag fortsätta inspirera.

      Radera
  2. Skönt att se dig tillbaka, hälsan och familjen måste alltid gå först ❤️🙏

    SvaraRadera
  3. Härligt Tomas! Så inspirerande att läsa din blogg!

    SvaraRadera
  4. Härligt ha dig tillbaka. 😊👍🏿

    SvaraRadera
  5. Lycka till, du är en kämpe!

    SvaraRadera
  6. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  7. Välkommen tillbaka ☺
    Hur har träningen sett för dig under hösten?
    Thomas

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Fortsätt att följa mig så kommer det lite info de närmsta dagarna.

      Radera
  8. Härligt att du är tillbaka! Skall bli kul att läsa dina bloggar igen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Roligt att du uppskattar det jag skriver.

      Radera