torsdag 2 januari 2020

Tog hårdare än jag trodde

Att tänka på glada dagar som denna hjälper

Mitt andra inlägg sedan mitten av september. Som jag skrev igår har jag varit tvungen att ta ett steg tillbaka för att orka satsa allt på att återhämta mig så gott det går både fysiskt och mentalt och samtidigt orka med mig själv, jobbet och familjen.

Jag får acceptera att närmare 40 dagar på sjukhus varav de flesta i Spanien och nu snart ett år med smärta och mentala tvivel tagit hårdare än vad jag trott. Kanske framför allt att det stått allt mer klart för mig att jag aldrig kommer att bli helt återställd. Att ha ont varje dag och att det finns så mycket jag inte kan göra som jag tidigare tagit för givet, tar tid att acceptera.

Men det är klart att jag hoppas att smärtorna ska minska framöver och att kroppen ska fungera bättre. Jag brukar oftast kunna vända på saker till att se det positiva och det är min plan även denna gång. Det finns trots allt mycket jag kan göra och jag kunde mått sämre. Med sikte mot ett bättre 2020, alltså.

Vad jag gjort under mina nästan 4 månader i radioskugga? Återkommer i morgon kring det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar