lördag 30 januari 2016

Sjukstuga, klädinköp och lite tacos

Här fortsätter sjukstugan. Själv har jag en lättare förkylning vilket gjort att någon vettig träning har det inte blivit denna vecka. Några pass på lätt belastning är vad jag fått hålla tillgodo med.

Sonen har än mer missflyt. Han har haft en hel del förkylningar sista månaderna och nu har han under denna vecka haft såväl en vanlig förkylning, nässelutslag och halsfluss. Inte särskilt skoj. Det har inneburit att han varit hemma från skolan hela veckan och att vi i helgen nu istället leker skola då han har fått en hel del hemuppgifter. Nu hoppas jag att Melvin kan gå till skolan på måndag, men i morse hade smärtan i halsen återkommit. Vi får se vart vi landar.

Igår var det tacofredag för första gången på 1,5 månader. Vi som i vanliga fall har tocofredag nästan varje vecka. Vi gjorde dock ett uppehåll över julen, och sedan har vi ju varit på Gran Canaria. Det blev inte heller något förra veckan, i och med att vi åkte på "familj och sorg". Men nu alltså tacos, och det var godare än på länge.

Igår, i morgon, måndag och tisdag får mina lagkamrater möjlighet att prova cykelkläder inför kommande säsong. Vi behåller vår klädleverantör, men kommer denna säsong att gå över till deras toppmodell. Denna modell är tightare och har även annan typ av skärning. Därför kan många behöva ändra storlek. De nya kläderna kommer i alla fall göra att vi ser snabbare ut. Sedan är utmaningen att också bli snabbare.

Jag kommer att skicka in klubbens beställning under nästa vecka, och med lite tur har vi kläderna redan till klubbens träningsläger i början av april.

I övrigt sitter jag nu och funderar kring om det ska bli någon träning i dag, och vad den i sådana fall ska innehålla. Det blir gärna så när du har en diffus förkylning i kroppen, och du försöker konstatera vad det innebär. Så jag ska fortsätta ett tag till och känna av hur kropp och knopp känns. Sedan får vi se hur det blir. Jag hoppas det blir träning. Det är inte skoj att inte träna. Särskilt när det har varit så lite av den varan de sista 10 dagarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar