torsdag 3 november 2016

Lång mörkercykling och sedan lite trainer.

I kväll blev det säsongspremiär med vintercyklingen. Från racer, till MTB, till Vinter-MTB.

Det tog en bra stund att göra sig redo då det var minus 6 grader. En hel del kläder behövs om jag inte ska frysa. Är ju lite känslig.

Katten och Melvin skulle åka till Umeå på Melvins simning och planerade vara hemma vid 20.00.

Själv tog jag mig iväg vid 16, och då var det redan mörkt.

Jag tog sikte mot Umeå och höll mig efter asfaltsvägarna. Tänkte att denna första runda med snö och is skulle gå på vägar med minsta möjliga risk för krasch.

Jag rullade Brännlandsrundan vilket innebar ca 45 km. Därefter tog jag en extra runda på småvägarna kring Vännäs och trots kylan kändes det fortfarande helt okej. Det var bara på benen jag var lite snålt klädd.

Helt klart är det en hit med värmesulor. Jag frös inte alls om fötterna.

Jag hade bestämt mig för att det skulle bli tre timmars cykling, och jag cirklade runt tills det var dags att svänga hem.

Jag gick in och förberedde middagen som vi skulle äta när Katten kom hem. Ja, vi var som spanjorer i dag. Middag vid 20.30.

Efter att jag fixat kring middagen körde jag 40 minuter på trainern för att få rejäl värme i kroppen efter långturen ute. Jag passade samtidigt på att titta på lite Em-kval i Handboll.

Nu middag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar