onsdag 4 januari 2017

En ny cykel har anlänt!!


En ny cykel har flyttat in till oss. Det är alltid trevligt med lite cykeltillskott.

Ja, nu tycker kanske någon av er att jag redan hade tillräckligt med cyklar.

Va? Jag har ju nästan inga cyklar.
Få se nu:

Cannondale Supersix Evo Hi Mod Etap - Min nästan helt nya tävlingsracer


Canyon Speedmax - Mitt tempomonster


Canyon Aeroad Di2 - Min racer för vår/höst och utlandsresor (tidigare tävlingshoj)





























Ja, sedan blir det en lagbild på resten av cyklarna. Här finns mina tre cyklar jag inte nämnt:

Canyon 29:er - MTB för träning (och ibland någon enstaka tävling)

BH - MTB - Min första MTB som nu används för vintercykling och transportcykling på sommaren 

Canyon Ultimate CF SLX - Min trainercykel sedan 2013 då den fick en skada på ramen

Sedan finns också Kattens racer och MTB och Melvins racer med på bilden



Jag har alltså bara sex cyklar. Visst borde det då behövas en ny cykel? Inte? Jag har ju inte skaffat någon ny cykel 2017?

Ingen fara. Du behöver inte längre vara rädd. Den nya cykeln är till sambon. Hon har bara en racerhoj som nu blir trainerhoj och en cykel för utlandsresor. Sedan har hon också en MTB. Därför är det helt rätt med cykel tre till hennes cykelfamilj. 

Cykeln dök upp som en fin present så här i juletid. En Canyon Ultimate CF SLX Di2. En lätt fin och snabb hoj helt enkelt.

Jag har nu satt upp den på väggen i väntan på våren och asfaltspremiären.

Om jag tränat idag? Nej, inte än. Men planen är att rulla igång innan det blir nytt dygn.

4 kommentarer:

  1. Härligt med nya hojar Tomas!!! N+1 du vet... ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nicklas Söderberg4 januari 2017 kl. 21:09

      Hur är supersixen? Jag är väldigt sugen på den alternativt den med HI-mod DI2 med skivor.

      Radera
    2. Jag är mycket nöjd med denna. Lätt, styv, svarar snabbt, väldigt snabb och lätt att förflytta i trånga situationer och går väldigt fint i kurvor. Bra i klättringar. I jämförelse med min Aeroad vinner den i alla delar utom möjligen om du ska klyva vinden själv i en utbrytning.

      Radera