torsdag 16 maj 2013

Skönt och lätt

Att sitta skönt och länge, att väga lätt och trampa på är alla viktiga aspekter. Nu har det i dag dykt upp två nya produkter som är tänkta att bidra till detta.

Den sadel som följer med den cykel jag beställt som verkar ha fastnat på posten i Järfälla är inte tillräckligt bra. Den sadel jag har idag spelar på sista versen, och därför har det blivit ett nytt sadelinköp. En snygg lätt sadel från Specialized. Extra tunn, och skön?

Idag kom också de nya pedaler jag beställt. Det blev shimanos nya dura-ace. De ska både vara lättare, och fungera bättre än tidigare modeller. Vi får se om så är fallet.

Nu längtar jag bara efter cykeln så jag får montera ihop den, sätta på mina nyinköp och ge mig ut på vägarna. Förhoppningsvis dyker cykeln upp innan helgen så det till och med blir premiär i solsken. Det är min förhoppning, men föga troligt!?

1 kommentar: