torsdag 24 april 2014

Nya uppdrag

Just nu är det lite extra hektiskt med en dotter som varit dålig till och från under denna och förra veckan, och dessutom har jag i veckan fått ett nytt arbetsuppdrag som sträcker sig en tid framöver. Det innebär att jag förutom mitt ordinarie uppdrag som Barn- och utbildningschef nu även är tillförordnad Gymnasiechef på Liljaskolan.

Detta har bidragit till att det inte blev någon träning varken igår eller i förrgår.

I dag lyckades jag i alla fall trycka in en kortare cykeltur och körde Brännlandsrundan och några kilometer extra. Det blev totalt 50 km.

Trots att det var stressigt och passet var kort var det riktigt trevligt att få bränna ur kroppen en del. Det var också roligt att möta så många cyklister och personer som var ute och sprang. Jag mötte fler än jag gjort på mycket länge.

I dag dök det också upp ett litet paket... Det innehöll klossar till cykelskorna, ett par nya Assos-byxor och lite annat smått och gott. Aldrig fel med paket.





4 kommentarer:

  1. Härligt med dubbla jobb. Tänkte så att du håller dig sysselsatt på dagarna... ;-)

    Tycker förövrigt inte att 50 km på en vardag är ett kort pass

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det vore inte bra om det blir långtråkigt.

      Du vet är man snabb är det kort... För övrigt så tittade Katten fundersamt på mig efter rundan, och undrade om något gått fel och jag fått avbryta träningen. Det tyder på att det för min del var en kort runda.

      Radera
  2. Mmm! Den svenska sommaren är på g nu alldeles snart!
    Bra kört men dubbla jobb??? Hur ska du nu hinna med att behålla den fina form du
    skaffat dig? ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, vi hoppas på sommaren.
      Ja, målet är att ändå behålla formen. Sedan tror jag att det krävs mycket träning för att orka mycket jobb.

      Radera