tisdag 28 maj 2013

Vännäs CK i kvällssol

Idag var vi färre än vanligt på Vännäs CK:s tränng. Det berodde bland annat på att flera stycken är med på Blodomloppet i Umeå.


Vi var dock fem cyklister som fick en riktigt trevlig och avslappnad runda, och återigen måste jag säga - i fantastiskt väder. Skulle gissa att det var ca 22 grader trots att klockan började närma sig 20.00. Vi trampade på i ganska jämn fart till bortanför Gräsmyr och tillbaka. En tur på ca fem mil. Det blev några kortare oorganiserade intervaller i ett antal backar, men i övrigt gick det på i jämnt behagligt tempo.


Att det gick lugnt i dag var bra för min del då jag fortfarande har en del känningar i knäna och ännu inte är trygg med inställningarna på min nya Aero.



Jag har faktiskt också ont lite här och där efter gårdagens tennis. Det är intressant att trots att jag anser mig hyfsat tränad får jag känningar både här och där när jag provar en sport som det var ett tag sedan jag utövade.


Tidigt i morgon bitti blir det en tur till Angsjöns camping där vi kommer att ha två ledardagar för planering, utveckling och utvärdering av verksamheten.


På torsdag cyklar jag hem igen, och känns kroppen bra blir det ett MTB-pass på kvällen.

2 kommentarer:

  1. Tack för en trevlig tur, vädret och sällskapet var toppen. Blev det 65 km/h utför? Min dator visade 62 :-(

    /Jonas B

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack själv. Nej, vi lyckades inte nå 65 km/h, min dator visade som högst 63 km/h.

      Radera