fredag 25 oktober 2013

Cypern - Många mil och trasiga ben

Dagens runda på drygt tre timmar och 90 km är avverkad. Dessutom är en fantastisk resa är snart tillända. Men en vecka är lagom på många sätt.

Särskilt mycket längre vill jag inte vara åtskild från barnen. Jag saknar de båda.

Det är nog också alldeles lagom för far- och morföräldrar att ta hand om barn, hundar och katter. Jag vet att de tycker det är skoj, men till slut kan även skoj bli för mycket. De är fantastiska och ställer alltid upp bara de har möjlighet. Ett stort, stort tack till er.

På jobbet är det fullt upp, så det är svårt att vara borta längre utan att ha ett oöverstigligt berg när jag kommer tillbaka. Och jag som cyklist har ju svårt att acceptera att inte alla berg går att bestiga, åtminstone så länge det finns asfalt... Såg förresten att när jag tagit bort alla mail som jag inte behöver agera kring har fem dagars frånvaro gett 131 kvarstående mail. Då vet samtidigt de flesta i organisationen att jag är borta, så många håller nog på mailen till nästa vecka. Ja, jag behöver i alla fall inte gå sysslolös. Det är ju bra.

En vecka är också alldeles lagom för någon som inte tidigare cyklat i den omfattning som en sådan här resa innebär. Vete Katten hur många fler dagar hon orkat med. 

Katten sa att hennes ben var trasiga idag, och att hon inte visste var hon kunde köpa nya. 

Det är inte konstigt att hon är trött. När cyklarna är återlämnade har hon cyklat nästan 50 mil, och ca 19 timmar effektiv tid på 6 dagar. Mycket bra gjort säger jag.

För egen del om jag bara tänker cykling hade jag gärna varit här i två veckor och kört 13 av 14 dagar. 

Under den vecka som varit har jag kört alla dagar och trampat en bit över 60 mil.  Jag känner mig fortfarande fräsch, och med en vilodag i antågande hade jag kunnat trampa på en vecka till. 

Ser jag till helheten blir det dock perfekt att åka hem. 

Eller perfekt och perfekt. De som känner mig vet att jag hatar kyla och älskar värme. Här är det plus 30 grader. Ska vi gissa på minus tio i Vännäs? Snö, inte heller min favorit. 

Ibland kan jag undra varför jag bor i Vännäs där det ofta är så kallt. Men jag trivs fantastiskt bra där, och då blir det ju dessutom extra speciellt att då och då få ta en tripp till varmare breddgrader för lite cykling. Dessutom är sommaren ofta fin i Västerbotten, åtminstone i år.

Vi har nu packat ihop det mesta, ska duscha och sedan blir det middag.

I morgon bitti vid sju cyklar vi för att lämna tillbaka cyklarna. Det blir några timmars cykeltur. Sedan tar vi bussen tillbaka till Larnaca.

Flyget tillbaka till Sverige går inte förrän på kvällen, så vi hinner strosa en del och i lugn och ro äta lunch och middag. Kanske ska jag också fördubbla min tid på stranden? Hittills ligger jag på ca 5 minuter.

Jag återkommer med några fler reflektioner och en sammanfattande bild av Cypern och cykling. Då bloggar jag nog från en dator och med bilder jag tagit från min kamera. Inte med de gryniga varianter som min IPhone erbjudit hela veckan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar