måndag 5 maj 2014

Tidningsreportage - Mina tankar om träning, cykling och ledarskap

Folkbladet har intervjuat mig kring arbete, familj, ledarskap och cykling. Jag tycker att det blev en bra artikel, och det känns också bra att det var ett lite annat fokus än vad det brukar vara i mina kontakter med media. 
Kan jag bidra till att öka motivation, engagemang och att hjälpa någon att hitta sin passion så är jag riktigt nöjd. Det är min ingång både på arbetet, i det privata, i mitt tränarskap, i min blogg och själva cyklandet. 

Kanske kan denna intervju på något litet sätt bidra till detta?!
Lite roligt också att sätta Vännäs CK på kartan. Det enda jag riktigt saknade i artikeln var hur jag, bror, Klas och Johan tillsammans bildade Vännäs CK för 4 år sedan. Då var vi alltså bara fyra stycken. Nu har föreningen växt markant och vi har gemensamma träningar varje vecka, vi har åkt till Mallorca tillsammans på träningsläger och i år anordnar vi Vännästrampet för fjärde gången i ordningen.

7 kommentarer:

  1. Mycket bra artikel!

    1400 mil lät dock väldigt mycket. Själv brukar jag komma upp i 500-600.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack bror.

      Helt klart är 1400 mil väldigt högt. Det handlade om att det var ett strävansmål inte att jag når dit. Dessutom var det inklusive all trainerträning och här är snittfarten hög.

      Men jag hoppas att jag ska landa på över 365 timmar träning och så nära 400 timmar det går. Utomhuscykling - där är målet 800 mil.

      2013 blev det 1100 mil och 337 timmars träning. I år ligger träningstiden bättre till de första 4 månaderna, men självklart har jag satt ett högt mål.

      Radera
    2. Snittfarten på min trainer/monarkträning är ytterst låg eftersom cykeln då står still... :-)

      Radera
    3. Ja, du har rätt. Då blir det svårt att nå mina mål. Trainern brukar visa i snitt 40 km/h, ska jag räkna om till 0 ser det sämre ut....

      Radera
  2. Nu måste du snäppa upp träningen ytterligare en nivå ;-)

    SvaraRadera
  3. Bra Tomas! Jag håller med dig, exakt som du säger motivation, engagemang och få folk att hitta inspiration till träning livet ja allt helt enkelt! Ett föredöme!
    Tummen upp!!!

    SvaraRadera