onsdag 28 januari 2015

Gran Canaria 2015 - sista förberedelserna

Nu börjar det närma sig. Två arbetsdagar och sedan är det avfärd tidigt lördag morgon.

Men innan dess brände jag av en kortare träning idag. 10 minuters uppvärmning. Sedan körde jag en fem minuter lång stege från 300 watt upp till 400 watt och ned igen. Nere på 300 watt höll jag det trycket i 15 minuter, sedan 5 minuter på 290 watt innan jag avslutade träningen med 15 minuter på 260 watt. Tiden går fort när man har roligt, så vips var det slut.

Jag ligger ovanligt bra till inför denna utlandsresa då jag packade redan natten som var. I vanliga fall brukar det ske först dagen innan. Cykeln, cykelkläder och "vanliga" kläder är nu alltså nedpackade i cykelkartongen.
Självklart har jag även gjort benen snabba. För visst får man inte cykla utomlands om inte benen är släta och fina!?

Nedan ser ni hur "fint" jag har packat. Alla kläder är nedstoppade tillsammans cykeln i fina kassar. Risken är då mindre att cykeln får skador och dessutom har jag inget vanligt incheckat bagage med mig, utan det som inte ryms i handbagaget ska ned i kartongen.

En intressant aspekt är att jag som åker utomlands på cykelresor flera gånger varje år endast har investerat i gratiskartonger att packa cykeln i. Katten däremot hon har värsta fina cykelväskan.....

Ja, man får väl kämpa på och med tiden kanske även jag gjort mig förtjänt av en cykelväska!?



Nu hoppas jag vi alla håller oss friska och krya, att vi tar oss i väg på lördag och att vi får två bra veckor. Veckor fyllda av samvaro, slappande och givande träning.

8 kommentarer:

  1. Svar
    1. Så sant. En fin ordnad och hållbar. En skräpig, trasig och kortsiktig..

      Radera
  2. Bra pass där Tomas! Men ojj va fuuu... ehh förlåt fiin cykelväska du har Tomas! ;-)
    Min reaktion på bilden var direkt, meen hur törs han???
    Jag skulle aldrig i livet våga skicka min fina fina nya dyra hoj i en papperskartong. Men det är jag det jag är ju inte på långa vägar lika tuff som du :-)
    Jag skulle nog gjort som katten jag dvs cykelväska, fast vänta nu nää jag skulle gjort som det tredje alternativet hyrt hoj!
    Tyckte det var hur bra som helst på Mallis!
    Ha nu en trevlig resa allihopa ni, era anhöriga och övrigt löst folk! Trevlig semester!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hittills har cykeln klarat sig utan skavanker på de 8 resor jag haft egen cykel. Men bara för jag skriver det kanske det blir kaos denna gång!? Alltså troligen inte tuff, kanske dumdristig....

      Vi har hyrt cykel flera gånger, och det har också fungerat bra.

      Tack för det...

      Radera
  3. Hoppas att allt blir riktigt bra på er resa! Det behöver ni verkligen och är väl värda! Kram

    SvaraRadera
  4. Det funkar inte låna väska? Såg en röd fin på en av bilderna som skulle passa perfekt :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men detta är ju värsta sportfamiljen, så även Katten har med sin cykel. Hon har även med sig löpargrejer och planerar dessutom simning. Jag är under all kritik på simning och min vad klarar inte löpning, så jag får nöja mig med cykling och slappa. Någon väska är inte att tänka på....

      Radera