måndag 5 januari 2015

Gran Canaria 2015 - Snart är det dags

En bild på poolen från en tidigare resa.
Den sista januari bär det åter av mot Gran Canaria. Det blir femte året i rad som det blir en januariresa till denna trevliga ö. Det blir två veckor på Playa del Ingles, och huvudsyftet för resan är en släktresa.
Avslappnad son


Fokuserad son

Min pappa Lennart fyller 70 år och har bjudit med barnen med familjer och hans syster med familj. Det gör att vi blir 11 vuxna och fem barn. Jag ser fram emot riktigt trevliga, händelserika och avslappnande dagar där fokus är på att umgås.
Gruppbild innan middagen


Vattenlek i havet

Sonen badar, pappa är med på foto..
Om jag har med cykeln? Självklart. Det går ju inte att åka till Gran Canaria och inte tänka in cykling. Jag tänker att det går att lösgöra ganska mycket tid för cykling, även om det nog generellt blir kortare cykelturer än i vanliga fall. Utgångspunkten är alltså att det nog blir cykling de flesta dagarna, men bara en liten del av dagen. Det gör att intensiteten får gå upp en del.
Nöjd gubbe i brant stigning.
Många serpentiner blir det.

Vi har även bokat plats för Kattens cykel på flyget, så det blir förhoppningsvis även några dagar då vi tillsammans kan ta en cykeltur.
Vackert väder vid stranden säger inte att det är klart uppe i bergen. Så här ska för övrigt asfalt se ut.
Målet för själva cyklingen är att få ihop 30 timmars träning, Det innebär att huvuddelen av resan läggs på samvaro och bra dagar med familjen och övriga släkten samtidigt som jag får bra träning. Inte helt fel. ska blir riktigt skoj.
Cykling med havet som utsikt, inte helt fel
Som ni säkert förstått är alla bilder från en tidigare resa till Gran Canaria. Jag hoppas kunna leverera en hel mängd bilder även från årets resa, och snart är det dags.

2 kommentarer:

  1. Don där vägarna ser lite mer inbjudande ut än dom vi har här nu..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det kan man verkligen säga. Det gäller även vädret...

      Radera