onsdag 7 januari 2015

Effektiv och mer mängdträning

Idag blev det en effektiv tillställning då jag fick till min timmes träning under lunchen. Kvällen ägnades därefter till sonens innebandy och hemmatid.

Träningen kändes helt ok trots att det blivit mycket belastning sedan julafton då mina tuffa veckor började. De är över på söndag och sedan blir det en lugnare vecka. Men först blir det alltså lite mer hårdträning då jag planerar att få in en hel del trampande torsdag, lördag och söndag.

I övrigt var det i dag min första organiserade arbetsdag på ett tag. Det är roligt och motiverande med arbetet och det känns bra att kunna göra skillnad. Men självklart hade det varit skönt med ytterligare en veckas ledighet.

Ja, just det. Den kommer ju snart, då vi om tre veckor åker till Gran Canaria. Fel igen. Det var ju inte en vecka utan två. Inte helt fel.

Så nu blir det tre veckor med full fart på arbetet, sedan två veckor med intensiv samvaro och cykling och sedan åter tillbaka till arbetet. Låter helt ok.

1 kommentar:

  1. Åhh! Vad är väl två veckor på GC om inte alldeles alldeles underbar!
    Kör för mig också Tomas fast det kan ju faktiskt bli jobbigt om du måste klättra alla backar för två men det fixar du det är jag säker på! ;-)

    SvaraRadera