torsdag 19 februari 2015

Tillbaka till vardagen.

Då var man tillbaka i vardagen....

Det har varit full fart hela veckan med arbete och en del träning.

Efter en bra avslutande träningsvecka på Gran Canaria tog jag två vilodagar lördag och söndag. Sedan har jag trampat på måndag till torsdag.

I måndags blev det en timmes spinning med bra tryck och känslan var ganska så god. På de 45 minuterna i mitten blev det några rejäla intervaller och en snittpuls på 85% av maxpuls.

I tisdags äntrade jag trainern för lite hårdkörning. Efter lite uppvärmning körde jag en stege där jag varje minut ändrade intensitet. 300-330-360-390-420-390-360-330-300 watt. Direkt efter att de nio minuterna var avslutade körde jag direkt 7 minuter på 330 watt. Det blev alltså totalt 16 minuter bra körning, en snittwatt på 343 och ca 10 minuter i pulszon fem. Totalt körde jag 60 minuter med en snittwatt på 291 och en kadens på 96.

I går körde jag lugnt förutom en likadan stege som under tisdagen, men utan att skarva på med 7 minuter som dagen innan Det blev alltså en stege på 9 minuter. Totalt trampade jag 50 minuter med en snittwatt på 256.

I kväll blev det träning för fjärde dagen i rad. Dock med lägre intensitet då jag på tre dagar haft ganska rejäl belastning med 28 minuter i högsta pulszonen och ytterligare 95 minuter i näst högsta pulszon.

I kväll blev det 35 minuter lugnt trampande och 15 minuter på 300 watts sweetspot. För hela träningen blev det en snittwatt på 251.

I morgon blir det vila och sedan kör vi vidare på lördag.

2 kommentarer:

  1. Har varit alldeles för sjuk för att orka varken läsa eller kommentera men nu så!
    Effektpyramider är alltid bra träning för att få upp tröskelpulsen vad det lider bra kört Tomas!
    Fortsätt så!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tråkigt med sjukdomar. Hoppas det känns bättre. Ja, pyramider har varit effektiva sedan det gamla Egypten.

      Radera