måndag 4 april 2016

Mallorca - Sista dagen och i morgon första dagen

Sista dagen på första delen av resan är nu slut. I morgon åker Katten hem och samtidigt kommer min cykelklubb Vännäs CK till hotellet. Förhoppningsvis kvarstår då en veckas cykling bara förkylningseländet håller sig i schack.

Dagens cykelväder var kanske inte toppen för en halvrisig person då det blåste storm och var ganska kallt. Jag har dock varje dag bestämt mig för att bara se det positiva och så även idag. Det var roligt.

Vi cyklade relativt platt idag, och därmed summerade vi bara ca 750 höjdmeter. Då det också var Kattens sista cykeldag och vi inte ville hamna för långt bort från hotellet cirklade vi fram och tillbaka med en snabb huvudled i mitten, om vi skulle bli sena.

 Som längst från Hotellet var vi i Selva och det var också där vi stannade för lunch. I dag blev det en lite finare restaurang och då slog vi också på stort och beställde både förrätt och varmrätt.



 Maten var riktigt bra och för enda gången på dagen lös solen under tiden vi åt. Vilken timing.
 Efter lunchen hade vi närmare två timmars cykling tillbaka till hotellet. Ungefär 1,5 timmar med kraftig motvind, och jag fick känslan av Sverige och Norrland.

Katten som på morgonen sagt att hennes ben inte var tröttare än en 3-4 av 10 rullade fint även idag. I den kraftigaste motvinden tog det emot ett tag, men i övrigt var hon riktigt stark.

Vi summerar dagen med 4 timmar i sadeln och totalt 20 timmar på fem dagar. Totalt har vi cyklat ca 510 km. För egen del har det gått lugnt alla dagar, men en kropp som inte är i toppform och den totala tiden sätter trots allt ändå sina spår.

I morgon cyklar jag förhoppningsvis vidare och då med hela cykelgänget. Då hoppas jag att kroppen är frisk och att benen är rappa. Inte säkert att någon infrias, men jag bestämmer att det blir så.

Det har i alla fall varit fem riktigt bra dagar med Katten och jag hoppas att jag nu får ytterligare bra cykeldagar.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar