tisdag 29 augusti 2017

VM i Albi och Sverigecupen? - Tro det eller ej, cyklarna borta igen!!

Ja, då är jag äntligen hemma efter en resa till Frankrike som inte blev som jag önskade. Förutom sjukdom och utifrån det uteblivna resultat var det också en hel del andra saker som hänt, som inte varit optimala.
En bild från min långa lugna runda där jag njöt av naturen. Så det fanns ljusa stunder också. 

Så fortsatte det in i det sista. Som en av kommentarerna jag fått på facebook: You go to Toulouse, to loose. Exakt så blev det. Får undvika Touluse nästa gång.

Igår var det en mängd förseningar av flyg, jag var på väg att kastas av ett flyg och det blev en del höghastighetslöpning.

Så idag är jag åter hemma i Vännäs.

Mina cyklar och all min övriga packning är ju då också förstås hemma?! Nej, trenden håller i sig. Cyklarna är i Amsterdam och lokaliseras. Jag fick nyss ett e-post där de skrev att en av cyklarna nu hittats. Den andra är fortfarande på sightseeing.

Ja, det var ju förstås bara detta som fattades. Att cyklarna skulle försvinna igen rundar bara av en extrem resa på många sätt.

Trots att nästan inget blev som jag önskade tar jag ändå med mig en hel del lärdomar inför eventuella nya äventyr framöver. Återkommer eventuellt med ett inlägg om alla dessa delar.

Viktigast nu är att cyklarna hittas och att de inte har några skador. Uppfylls inte dessa delar, ja då kan det nog bli lite svårt att hålla modet uppe som jag trots allt tycker jag lyckats hyfsat med trots alla motgångar.

Till helgen är det säsongsavslutning i Sverigecupen (Nyköping) med tempo på lördag och linje på söndag. Min plan har hela tiden varit att åka och göra en sista insats för att se om vi får med oss något i de aktuella tävlingarna och den totala cupen. Jag är medveten om att när jag missade helgens tävlingar på grund av VM minskade mina chanser till bra totalplaceringar, men det är inget att göra något åt.

Jag skulle ju önska att säsongen fick avslutas med tävlingar där jag kommer i mål och fått prestera det jag kan för dagen, även om det inte räcker så långt. Det blir lite lättare då att ta nya tag inför vintersäsongen. Haveri även i helgen, ja det vågar jag inte riktigt tänka på just nu.

För att åka behöver jag nu också bli helt frisk och få tillbaka lite mental styrka vilken jag dränerats på under NM och VM. Ja, sedan behöver jag förstås två cyklar också.

Om det löser sig planerar jag därför för tävlingar. Sedan är det ju 7,5 månader till nästa tävling och jag kommer att vara med familjen i stort sett varje dag i många månader framöver. Just nu känns det alltså magstarkt att åter åka bort, när jag just kom hem. Men ser jag till hur det ser ut framöver så känns det hyfsat rimligt, om än inte optimalt.

Melvin hade bakat en riktigt god och fin tårta till mig som jag fick när jag kom hem idag. Han är för gullig.

Återkommer med uppdatering av cykelfråga, sjukdom, mentala statusen och om det blir någon tur söderut.

2 kommentarer:

  1. Jadu Tomas maken till att ha otur denna tävlingssäsong tror jag du toppar lätt! Men som så många andra sagt, du kommer igen!
    Hoppas du får tillbaks bägge cyklarna och att du får en bra avslutning på säsongen. Dristar mig till att önska dig lycka till!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, så kan det nog vara. Hoppas minuskontot snart är fyllt. Cyklarna har precis dykt upp, dock med vissa skador. Förkylningen är fortfarande delvis med mig. Vi får se om jag tar mig iväg på de sista två tävlingarna.

      Ja, det kanske är ett positivt trendbrott att sluta med skitfiske.....

      Radera