onsdag 13 juni 2018

Tempoträning med Vännäs CK - Sista passet hemma inför SM

Då var sista hårda träningspasset gjort innan vi åker söderut på fredag eftermiddag.

I kväll körde vi Maxmilen som är Vännäs CK:s tempobana. De flesta kör på racers och själv har även jag tidigare kört med racer, men på senare tid främst med tempohojen.

Vi kör ingen tävling men alla tävlar mot sig själv och tidigare insatser. 

För dagen var vi 6 cyklister som ville köra oss lite trötta. Först 12 km uppvärmning och sedan var det dags för 10 km så hårt det går.

Efter gårdagens rejält dåliga känsla var det mycket osäkert hur det skulle gå i dag. Jag valde därför att gå ut lite lugnare och känslan var då okej. Jag försökte sedan trycka på lite bättre och kroppen svarade hyfsat. Dock var det inga rekordfarter i benen.

I stort sett alla de andra slog sina personliga rekord, vilket jag inte gjorde. Det var dock ändå acceptabelt.

Efter lite vila rullade vi de 5 km det var till vändningen och sedan körde vi max i 5 km. I början var mina ben allt annat än starka, men efter någon kilometer kändes det lite bättre och det blev hyfsat tryck på slutet. 

Bra tempoträning av mina lagkamrater och trevliga snack som det brukar vara. Vi avslutade med 12 km transport vilket innebar drygt 50 km i kväll.

Nu är det arbete i morgon och sedan packar vi mest hela kvällen för att kunna åka söderut på fredag eftermiddag efter skolavslutning och arbete.

Träningsvila till söndag då jag hoppas kunna provköra både linejbanan och tempobanan inför SM. Om det blir så är dock osäkert då vi har en mycket lång väg att åka ned till Båstad. Om allt går som det ska är det tempo på onsdag och linje på torsdag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar