lördag 11 augusti 2018

På tu man hand och vunna bildäck!

Idag åkte sonen till farmor och farfar för att sova över där. Under dagen har farfar och Melvin varit på Rallycross. Melvin vann första pris på en lott de fick vid inträdet, så nu har han två nya bildäck!! Perfekt för en tolvåring....

När Melvin på fm blev hämtad av farfar tog jag och Katten husbilen till sommarcafet i Tvärålund. Bara en kort bit alltså (25 km).

Vi lastade ut våra cyklar när vi kom fram och tog riktning mot Vindeln. Idag var det verkligen storm, så det blev en intressant cykling på de öppna områdena.

Vi tog det väldigt lugnt om vi bortser från två fartökningar som jag gjorde. Den första i klättringen in till Vindeln. Så fort har jag aldrig tidigare cyklat där, men då brukar jag inte maxa heller. Den andra fartökningen var efter fikat med bara några kilometer kvar till husbilen. Totalt 8 minuter hårt idag och resten väldigt lugnt.

När vi kom till Vindeln rullade vi igenom och fortsatte till Hällnäs. Där vände vi och cyklade tillbaka till Vindeln och det trevliga caféet vid forsen. 

Jag fick stora mängder kaffe och en dröm. Katten satsade på macka och kaffe.

Efter fikat gick vi ned till kvarnen och tittade på forsen.

Därefter tittade vi på hantverket inne i kvarnen.

En kort promenad till cyklarna och nu tog vi riktning tillbaka till husbilen. 

Framme hade det blivit 63 km och drygt 2 timmar.

Caféet i Tvärålund som ligger alldeles bredvid ett bad hade både toalett och dusch vilket var perfekt. Jo, jag hade rekat det innan vi åkte iväg idag.

Nu har vi precis ätit middag vilken bjöd på kyckling med grönsaker i tortillabröd. Gott.

Om en stund rullar vi vidare för att söka ett trevligt ställe att övernatta på. Lite melon, jordgubbar, ost, kex och vin väntar också.

I morgon åker vi hem igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar