lördag 21 augusti 2021

Ett års förberedelser - och så var det dags för Nordiska mästerskapen i tempo

ROADTRIP 2021 – DEL 2: Nordiska mästerskapen i tempo

En roadtrip i 8 delar. Här hittar du första delen.

Efter att semestrat en vecka i Kil var det så dags för den första tävlingen 2021. NM i tempo. Stentuff bana med ca 300 höjdmeter på bara ca 24 km. Riktigt fina vägar och fin miljö. Dock kanske inte den bansträckning som gynnar mig. 

Visst var det spänt och osäkert. Hur var kroppen, hur skulle det påverka att jag inte tävlat, hur skulle det fungera med min nya cykel.

Så iväg. På vägen till vändningen kändes det riktigt bra trots att det mest gick uppför. Efter vändning var det dock en riktigt grym klättring där jag på något sätt sprängde mig. På toppen hade jag ett slag över vad jag trodde var min maxpuls. Blev en stor pina de sista 10 km. Men jag kämpade på och när jag kom i mål kunde jag inte gjort mer. Det visade sig att det räckte till brons vilket jag är nöjd med. Segrade gjorde Mats Snygg från CK Bure med Patrik Boström CK Fix på andra plats.


Foto från tävlingen av sport och naturfoto

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar