fredag 20 augusti 2021

Utan mål stannar jag - ett år kantat av utmaningar

 ROADTRIP 2021 – DEL 1

Som jag skrev i mitt förra inlägg har det nu gått ett år där jag varit nästan helt nedstängd från alla sociala medier. Det har varit en mängd olika orsaker till det. Men det har känts som den enda vägen för att hantera mina stora utmaningar med de bestående men jag har efter min jättekrasch 2019, en extremt hög arbetsbelastning på arbetet och en del annat som också tagit energi. Jag har då prioriterat familj, arbete, rehab för kroppen och träning.

Nu har det alltså gått ett år och jag har verkligen kämpat för att hantera smärtor, få kroppen att fungera så bra det är möjligt, och dessutom satsa på att kunna delta i årets SM och Nordiska Mästerskap i cykel.

Väl där dessutom med målet att prestera på hög nivå. Ingen ska väll säga att det rullat på under året och inte har kroppen och knoppen velat vara med som jag önskat. Men jag har inte gett upp utan kämpat på. Med en målsättning i fjärran och mycket träning mår ändå kroppen bättre än om jag vilar och rent allmänt har jag alltid varit en person som behöver mål i livet. 

Så för några veckor sedan infann sig veckorna när det var dags för årets mästerskapstävlingar.

Vi har under ca 3 veckor varit ute med vår husbil och haft en kombinerad semester- och tävlingsresa.

Inte en enda tävling före denna resa och sedan skarpt läge direkt.

Resan var toppenbra på många sätt och jag har verkligen trivts i husbilen med fru och son. Jag kommer dock inte här skriva om 3 dagar med dragracing, speedwaytävlingar, shoppingdagar, cykling med Katten och sonen, Diggiloo eller alla trevliga samtal med olika cyklister. Jag kommer inte heller skriva om hur fint det är att få rå om sonen under flera veckor (i vanliga fall ser man ofta inte röken av honom).

I stället ska jag skriva lite kort om vår roadtrip och de 6 tävlingar jag varit med i. Kan kanske vara av intresse då jag alltså förberett mig ett helt år och nött på trots stora skadebekymmer och uppbådande av energi. En tävling per inlägg så inom kort dyker det första upp.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar