tisdag 7 september 2021

SweCup-Masters: Totalställning 2021 och lite tankar kring det

Ja, då var sammanställningen klar av SweCup-Masters 2021. 8 deltävlingar där de 6 bästa räknades. Jag var med i 5 lopp. Mina placeringar blev 2, 3, 1, 1, 5 vilket räckte till totalseger. Självklart en vingklippt säsong på många sätt, men ändå skoj med totalseger. 

Vanliga år har vi en cup i linje, en i tempo och en totalcup. Men i år alltså bara en totalcup. Jag har tidigare vunnit tempocupen, men aldrig totalen. 2017 var jag trea, 2018 och 2019 tvåa och i fjol var det ingen cup. 

Förutom denna framgång också ett guld, ett silver och ett brons i SM/NM. Riktigt skoj när målfokus och stora insatser ger resultat som till stora delar överträffade förväntningarna. Särskilt om jag ser till alla problem med kroppen. Nöjd!

Slut på tävlingssäsongen, men redan nu har jag börjat fundera kring hur jag ska tänka inför nästa säsong. Både vad gäller hur jag ska träna, vilka mål jag ska ha, hur jag ska förhålla mig till skadorna som inte kommer försvinna och försöka komma tillrätta med begränsningarna som de ger. 

Nu kvarstår bara Vännästrampet, ett motionslopp som vi anordnar på söndag. 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar