tisdag 22 januari 2013

Gran Canaria 2013 - Cykeltur 8: Ayagaures t.o.r

Efter några timmars vila gav jag mig ut på måndagens andra träningstur. Klockan hade blivit fem och solens värme började avta. Därför fick jag för första gången på resan både ta på mig arm- och benvärmare. Jag åkte ut från Playa del ingles och åt väster. Efter ca 5 km svängde jag in mot landet och tog mig an motlutet till Ayagaures. På ca 10 km tar man drygt 200 höjdmeter. Jag körde med behaglig puls och modest tempo. På tillbakavägen tryckte jag på desto bättre. Jag verkligen älskar svagt medlut med massar av vindlande svängar. De tio kilometrarna avverkades snabbt då snittfarten blev ca 43 km/h. Då höll jag ändå en säkerhetsmarginal hela vägen. Väl tillbaka i Playa del Ingles gjorde jag lite avstickare innan jag åkte till San Augustin och tillbaka. Totalt ca 40 km och nära 500 höjdmeter.



En gedigen träningsdag. 12 mil och 1500 höjdmeter avverkade på ca 4 timmar. Totalt har jag under resan avverkat ca 60 mil cykling och en ansenlig mängd höjdmeter. Och visst börjar det kännas både här och där....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar