måndag 21 januari 2013

Gran Canaria 2013 - Träna, äta och sova

Jag är sedan några dagar ensam kvar här på Gran Canaria. Ja, eller riktigt ensam är jag inte, bror med familj är kvar, också bor det ju några stycken på ön. De som åkt hem är Katten och Melvin. Cyklingen känns både avkopplande, rolig och givande, men varje lugn stund tänker jag på min familj därhemma.

 Jag har flyttat till ett hotell i Playa del Ingles och brors familj bor kvar i San Agustin. Jag har hittat ett riktigt budgetboende som går loss på drygt 300 kronor/natt inklusive frukost och middag. Då är dock hotellet slitet, det var nog fint när det bygdes 1971, men det är ju ett tag sedan. Maten är ätbar, men inte så mycket mer. Men jag ska ju cykla, så jag fokuserar inte så mycket på boendet.

När Katten åkte fick jag hårda förhållningsregler: Ät, sov och träna - gör inget annat. Framför allt undvik barer och annat där du kan träffa människor.

Jag gör mitt yttersta för att göra som Katten säger. I dag vaknade jag 08.00 och åt frukost vid 08.45. Kvart i tio var jag ute på min första runda för dagen, vilken sträckte sig till ca 13.30. Därefter duschade jag, åt lunch och lyssnade på en ljudbok. Jag tog också en promenad. Därefter åkte jag ut på mitt andra cykelpass en stund före fem. Jag avslutade rundan med att åka förbi brors hotell och pratade med dem en stund (jag hade uppfattat att Katten sagt att de var ok). Därefter rullade jag tillbaka till hotellet. Då var klockan efter sju. Jag duschade, åt lite, laddade in mina träningar i datorn, stretchade vaden, gick och handlade och slutligen åt jag middag i hotellets restaurang. Då middagen var avklarad var klockan ca 21.15. Därefter har jag arbetat lite och skrivit på denna blogg.

Ett hektiskt dygn som nästan bara innehållit mat, sömn och träning. Ja, snart ska jag gå och sova.

3 kommentarer:

  1. Rättelse: Du skulle inte undvika människor i allmänhet. Det var faktiskt bara damer du inte fick träffa ;-)

    SvaraRadera
  2. Hej ! Rätt avkopplande att ligga ner och läsa från din träning därnere.Vi( du &jag ) träffades efter målgång på Broarna runt,jag frågade lite om att starta klubb.Sagt o gjort, fr.o.m denna säsong finns Sävar CK på cykelkartan. Jag rehabliterar mig från två frakturer i ryggen som jag fick sen jag vurpat med mtb förra veckan. Fortsätt blogga så har jag nåt att läsa :-) Lycka till med träningen // Erik

    SvaraRadera
  3. Hej Erik
    Roligt att vi får en ny cykelklubb här i norr. Låter dock inte roligt med frakturer i ryggen, hoppas att rehabiliteringen går bra. Kanske ses vi ute på vägarna även denna sommar?

    SvaraRadera