tisdag 7 oktober 2014

Nya upptäckter

Efter en hektisk dag på arbetet åkte jag hem lite tidigare för att hinna ut på 80 minuters cykling innan mörkret nådde oss. Den missade arbetstiden ska jag ta igen i kväll då det finns en mängd arbetsuppgifter att lösa inför morgondagens ledardag.

Vad gäller cyklingen var den trevlig och trots endast fem grader var det riktigt skönt. Då jag ännu inte hunnit kolla upp min LVG-cykel sedan turen till Lycksele äntrade jag i stället MTB:n. Jag drog i väg och provade nya vägar och stigar och oftast visste jag inte var jag var. Det är lite av charmen med MTB. Det går alltid att åka på upptäcktsfärd.

Naturen är verkligen fin så här på hösten och vore det inte för att jag vet att det är tecken på att det blir snart blir riktigt kallt skulle det kännas perfekt. Nu får jag i stället känslan av kyla och avsaknad av utecykling.

Jag är verkligen glad att jag har mina cykelresor att se fram emot under vinterhalvåret för att få avbrott i den annars så kylslagna verkligheten.

I veckan började sonens innebandy så hädanefter är jag upptagen några timmar varje måndag och onsdag vilket jag måste ta hänsyn till i min fortsatta träningsplanering. Det innebär alltså att det blir träningsvila i morgon och nya träningstag på torsdag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar