torsdag 11 februari 2016

Gratis cykelväska - Scicon aerocomfort triathlon bikebag, eller varför nöja sig med en när du kan få två?

Oj, då. Det blev visst två cykeltransportväskor när jag ändå höll på.

Jag har alltså haft noll väskor länge och nu har jag två. Det blir i snitt en och det är rimligt?! Logiskt tänkt - Jepp.

Men hur kan jag behöva två väskor? Ja, det kan man ju undra.

Min tanke är att jag kommer att åka flyg till vissa tävlingar. Då är det ofta tempo en dag och linje en annan dag. Det kräver två olika cyklar och då behövs två olika cykelväskor. Dessutom är det så att tempohojen inte ryms i en vanlig cykelväska om den inte ska plockas isär ganska rejält.

Slösaktigt? Kan man kanske tycka, men att åka flyg med en eller två cykelkartonger är inte lätt. Transportfrågan är en tillräcklig utmaning med en cykelkartong vilket jag provat i många år. Sedan hoppas jag ju förstås att cykeltransportväskorna ska hålla i många år.

Dessutom var ju mina två cykelväskor gratis. Eller, det beror förstås på hur vi räknar. Men om jag tänker att jag vid 13 utlandsresor inte behövt betala för ordinarie bagage då alla kläder och annat jag behövt på resorna alltid rymts i cykelkartongen. Jag har ju inte heller nött på en cykelväska vid någon av dessa tillfällen.

Så nu börjar vi prata ekonomi här. Räknar jag bara bagaget så har jag sparat ca 7.000 kronor på dessa tretton resor och då har jag alltså inte räknat på att jag inte haft något slitage på en cykelväska.

Kostnaden för dessa två cykelväskor tillsammans landar på ca 6.000 kronor då priset var nedsatt till nästan hälften. Alltså var de gratis!?

För övrigt har jag gått all in på Scicons väskor. Denna väska är av samma typ som den för racern som jag skrev om i går. Här kan du läsa lite om hur väskorna fungerar. Inte heller i denna väska behöver jag ta bort något annat än hjulen. Behändigt värre.

Jag har provdragit väskorna tillsammans och det funkar fint. Nu är det bara att hoppas att modellen är hållbar och att den klarar flygplatsernas påfrestningar. I annat fall har jag nu genomfört ett dubbelfel.

Till middagen blev det lite extra fint.

Sonen har på eget initiativ gjort ett fint minnesljus till sin syster och bakom ställt ett foto. Han bestämde att vi efter middagen skulle tända ljuset och prata om Tova.


Så över till själva träningsdelen. Just nu är det tufft för familjen på många olika sätt och det sätter sin prägel på min träning. Från att jag under en 3,5 månader haft gott flyt och känt att jag blir allt starkare har det nu till stor del stoppat upp. Orken finns inte riktigt där och framför allt är det ett litet lotteri inför varje dag. Ena dagen flyter det på riktigt fint och jag känner mig hyfsat stark, för att nästa dag vara riktigt kraftlös. Jag rullar vidare och hoppas att det släpper och att situationen hemma också ljusnar. Vi börjar med lite vila och förhoppningsvis lite mer sömn än det varit på slutet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar