fredag 21 april 2017

Är man blåst eller är cykling helt enkelt underbart?

Ja, det är nog helt klart att jag älskar cykling?!

Varför skulle jag annars åka totalt 250 mil för att totalt cykla ca 3 timmar i två tävlingar.

Om vi lägger till att formen inte är bra och att jag inte cyklat en meter på min tempohoj sedan förra säsongen klarnar det ännu mer.

Att jag siktar på tävling trots en lång förkylning i bagaget och förväntat riktigt dåligt väder, ja då är vi alla säkra.

Cykling är en toppensport.

Idag då jag på eftermiddagen anlände till Barsebäck började jag dock tveka en del. 

Storm, kallt och regn är ju ingen hit precis. Planen var att i alla fall cykla en liten stund på tempohojen innan tävlingen i morgon. Nu var det inte aktuellt att åka ut.

Det blir alltså start utan att ens veta att allt fungerar på cykeln och att inställningarna för dagen är rätt.

Vilka hjul jag ska använda kunde jag så klart inte heller prova. Det är ganska klart att jag går på framhjulet med lite lägre djup. Hur jag ska göra med bakhjulet vet jag inte. Det finns risk att det blåser för mycket för ett heltäckt bakhjul, särskilt där det är helt öppet mot havet. Men jag får vänta med att avgöra det till i morgon.

Det mesta talar egentligen mot mig i morgon. De enda två saker som talar för mig är att banan i grunden passar mig perfekt och att jag har en bra grundkapacitet. Men det är ju inte troligt att det räcker så långt. 

Jag hoppas att kroppen och cykeln fungerar, sedan är det bara att göra sitt bästa. Sedan får vi se hur långt det räcker. Ja, också kanske det kan bli ett bra avstamp för fortsatt tävlande. Får föra som proffsen och tävla mig i form, helt enkelt

Om jag haft bra förberedelser hade jag varit mycket missnöjd om jag missat pallen. Nu är det svårt att sätta upp något mål.

Men cykling är i alla fall alltid riktigt skoj, nästan. Hoppas helgen blir bra oavsett hur det går. Viktigast blir dock att hålla sig från skador och sjukdomar då säsongen annars är lång.

2 kommentarer:

  1. Lycka till och håll hårt i styret;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack i efterhand Peter. Gick över förväntan det här.

      Radera