torsdag 26 oktober 2017

Mallorca dag 10 - En cykeltur i soluppgång och hemresa

Idag är det så dags att åka hem. Från värme och sol till snö och kyla. På sitt sätt skönt att komma hem, men vädret hemma hade jag gärna varit utan.

Planet skulle gå först på eftermiddagen, så jag ställde klockan på 07.10 och smög upp för att inte väcka de andra.

Planen var att hinna med ca 90 minuters cykling innan det var daga att packa ihop.

Jag rullade iväg vid 07.30 och solen var precis på väg upp. Allt såg helt annorlunda ut, och det var faktiskt ganska mysigt.
När jag lämnat strandpromenaden var det fortfarande ganska mörkt, så jag höll mig från de större vägarna.
Det var alltså inte så ljust, men sikten var bättre än vad bilden signalerar. I alla fall om jag tog av glasögonen som jag glömt byta linser på.
Så började sikten bli lite bättre när solens strålar nådde mig.
Verkligen fint när jag myste runt.
Här på ön finns det många skyltar som handlar om att bilarna ska hålla avstånd vid omkörning. Helt klart visas det generellt en annan hänsyn och förståelse här än i Sverige.
Jag rullade vidare insöp de sista strålarna sol och känslan av fin torr asfalt. Dröjer länge innan nästa gång.
Så var jag tillbaka på strandpromenaden och de sista 90 cykelminuterna på denna resa var över.
Dusch och sedan frukost. Därefter packning innan en sista lunch på ön med tillhörande familjemysbild.

Sedan utcheckning och den 10 minuter långa transfern till flyget.

Tyvärr var planet nästan en timme sent, så det blir tight att hinna anslutningsflyget i Stockholm, men vi hoppas på det bästa.

Ja, då är planen att du de kommande månaderna hör på bloggen får höra en hel del om träning på trainern och kanske några långrundor med MTB:n. Klart slut från Mallorca.