fredag 10 november 2017

Övriga familjen gjorde annat - då blev det mörker och kyla

Idag efter jobbet var sonen med kompisar och Katten var med sin mamma för lunch och senare bio. Jag såg till att förbereda middagen och sedan bytte jag om för lite cykling.

Efter gårdagens cykling hade jag inte laddat batterierna till lampan på cykeln, men tänkte den skulle hinna laddas medan jag bytte om.

Kolsvart ute och minus 2 grader när jag skulle ge mig iväg. Det innebar som vanligt ca 30 minuters förberedelser innan jag fått på mig alla kläder som krävs för att cyklingen ska bli trevlig.

Så rullade jag iväg i mörkret.

Efter några dagar med lite tryck i pedalerna skulle jag idag rulla lugnt med distansintensitet.

Ut på grusvägarna och det var verkligen kolsvart. Tur att jag har hyfsat bra lampa. Is och snö på vägen, men jag har ju bra däck och det var inte spårigt så det fungerade fint.

I dag innan jag rullade iväg hade jag fått en leverans med nya vinterhandskar som nu provades i skarpt läge. Jag kan konstatera att Crafts bättre vinterhandskar för cykling verkligen var bra. Riktigt varmt om händerna hela rundan. Lyckat då jag även hade köpt likadana handskar till Katten som present.

Det blev två trevliga och lugna timmar i mörkret. Det kunde dock blivit riktigt mörkt. Som jag nämnde han jag inte ladda batterierna ordentligt till lampan, och med två kilometer kvar till hemmet slocknade lampan utan förvarning. Det var dock inget problem då det fanns gatlyktor där. Hade detta hänt på grusvägarna i totalt mörker, ja då hade jag nog fortfarande varit ute på vägen och försökt hitta hem.

Väl hemma blev det en snabbdusch och sedan fixade jag till kvällens middag. Det blev pasta med räkor och vitt vin.

Lagom till att maten var klar kom Katten hem och vi fick tillsammans njuta av god mat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar