tisdag 8 maj 2018

Fri lek på kvällens träning

Tyvärr har jag åter känningar i ryggen. Det innebar en ofrivillig vila igår. Satsade istället på stretching och annan rehab.

I dag kändes det lite bättre.

För att spara ryggen har jag nu vinklat sadeln på tempohojen ännu mer framåt. Jag var ute och provade i ca 20 minuter, och det kändes som det är ett steg på vägen.

Efter detta hämtade jag racern. Gemensam träning med Vännäs CK stod på programmet.

I kväll blev vi 7 stycken som rullade Brännlandsrundan.
Först lugn cykling innan det var dags för en lagtempointervall. Det blev drygt 7 minuter med bra fart och intensitet.

Lite mer lugn cykling innan vi startade. "Fri lek". Det innebar att vem som helst fick rycka/köra hårt och andra fick kontra på det. Men som längst fick detta hålla på 4 minuter innan de längst fram skulle vända och åka tillbaka tills alla var återsamlade. Sedan var det åter fritt att köra hårt.
Det fanns inga krav på att köra hårt och du valde själv hur ofta du matade på.
Det blev en riktigt trevlig kväll med lite känsla av tävling, men väldigt lugnt däremellan och mycket mer avslappnat.
Man förstår att det var mycket lugnt och mycket hårt då den faktiska snitteffekten bara blev 175 watt, medan NP landade på 290.
Solen lyste och det var verkligen fint i kväll. Inte så varmt, men fint.
Alla fick bli så trötta som de ville och känslan var att inte bara jag tyckte det var skoj.
Fortfarande går solen ned tidigt, så innan vi var klara efter ca 100 minuter var det nästan mörkt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar