måndag 4 oktober 2021

Från prestation till dvala

 Det har nu gått 5 veckor sedan cupavslutningen i Svanesund.

Av många olika skäl var det också då jag gick i dvala. Ja, kanske inte riktigt. Men nästan.

Jag behöver träna för att det är bra för hälsan och framför allt för att minska smärtorna i ryggen. Men för det behöver jag förstås inte träna väldigt mycket och strukturerat.

Efter nästan 12 månader med fokus på prestation, plus all tid som behöver ägnas åt rehab kände jag att hjärnan behövde en paus.

Så i fem veckor har jag hållit i min rehab men inte träningen. Det har varit lite och lugn träning i fokus.  Det har faktiskt bara blivit ett kvalitetspass på dessa veckor och så Vännästrampet som var några dagar senare.

Annars ungefär hälften av den träningsmängd jag brukar ha och som sagt bara lugnt.

Kan ju säga att det visar att ska man vara bra behövs mycket och strukturerad träning. För bara på dessa veckor har en hel del kapacitet försvunnit. Mycket mer än vad man kan tro faktiskt.

Planen är att snart rulla igång träningen igen. Sedan är tanken att sakta trappa upp mängd och kvalité under hösten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar