tisdag 5 oktober 2021

Ett kinderägg - men inte vad man önskar

När jag tar paus i min träning med fokus på prestation havererar även matfrågan. Jag har en förmåga att träna bra och äta bra, eller träna dåligt och äta dåligt.

Så nu alltså 5 veckor med dålig träning samtidigt med att jag ätit för mycket och rejält onyttigt.

Mer chips dessa veckor än vad jag ätit på de andra 47 veckorna senaste året. Till det mer kakor och annat smått och gott. Samtidigt mindre nyttigheter.

Så formen ner och vikten upp.

Dags att snart skärpa till sig så att jag inte inom kort rullar fram.

Jag kan också konstatera att när jag tränar sämre och mindre gör sig mina skador mer påminda. Det verkar som att kroppen mår bättre av mer och hårdare träning än lugnt och mindre mängd. Bra motivator att komma igång igen alltså, då det inte är skoj med all denna smärta.

Som ett kinderägg på sista tiden - 3 överraskningar i en. Men inga positiva. Sämre form, högre vikt och mer smärta. Tror det snart är dags att kasta ägget.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar