onsdag 30 januari 2013

Missat flyg - Regn i planet

Igår morse åkte vi till Bett-mässan. Det blev en intressant start.

Först var det en av kollegorna som glömt pengarna och tvingades åka hem och hämta dem. Jag checkade in och tog det sedan relativt lugnt på väg in i gaten, jag såg ju att kollegan och en annan person som väntade på honom var efter mig. Kön i säkerhetskontrollen var väldigt lång, så när jag precis var framme hörde jag att mitt och några fler namn utropades. Vi höll visst på att missa flyget? Kollegan - nu med pengar och den andra kollegan som väntat på honom fick gå före i kön och kom då fram samtidigt som mig till gaten. Kollegan - nu med pengar gick in, inga problem. Därefter stängdes gaten och vi blev två kvar utanför. Efter lite dividerande kom vi dock med. Väl på planet skulle det avisas och en hel del procedurer skulle genomföras, vilket innebar en försening med ca 20 minuter - och det var inte vårt fel.

Väl på planet med destination Arlanda kände jag efter en stund en konstig känsla. Jag funderade inte mer. Efter ett tag igen, och igen. Jag kände på min arm och axel - Blöt. Vad hade hänt. Jag tittade upp och såg då att det regnade från planets tak. Jag satt i mitten på en rad och kvinnan längst ut erbjöd sig då att flytta och jag tog hennes plats. Resten av resan fick min axel torka upp och jag följde intresserat ett konstant droppande från taket. Nog visste jag att SAS var lite på dekis, men kanske inte att de hade plan där det regnade in!!

Jag tog en liten bild av "regnet", men det är nog ganska svårt att se...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar