torsdag 27 mars 2014

En kortis

Idag blev det ett lika kort träningspass som detta inlägg kommer att bli. Då jag tror det är viktigt att få ett antal träningspass även denna vecka  trots total avsaknad av tid, brist på sömn och en stundande Mallorcaresa - blev det ett micropass.

Fyra minuter lugnt, därefter höjdes intensiteten. Jag körde därefter två minuter på 340 watt, en minut på två växlar lägre med samma kadens. Därefter två minuter på högre intensitet än förra intervallen. Sedan två växlar ned med samma kadens. Så körde jag tills jag nådde högsta växeln och ca 500 watt. Sista intevallen blev det dock bara en minuts intervall. 

Efter att ha kört lugnt några minuter blev det en avslutande intervall. Jag började på fjärde högsta växeln och växlade upp var 5 sekund, hela tiden på ca 110 i kadens. Därefter 20 sekunder på högsta växeln med rejält tryck. För varje 20 sekunder sänkte jag en växel men höll kvar kadensen, tills jag låg på 330 watt ock körde därefter där i 3 minuter. Passet avslutades med lugnare cykling i 10 minuter. 

Totalt drygt 30 minuter, en snittpuls på 82% och snittwatt på 309. Ett okej pass, men helt pigg var jag inte.


2 kommentarer:

  1. Hörru Tomas! Visst har du/ni koll på Strava?
    En suverän applikation att ha i datorn där man när man kört en runda laddar in sin körning.
    Det fina med den är att man ser alla andras körningar på samma sträcka eller segment som det kallas i Strava. Exempelvis på Mallis kommer jag att varje dag ladda upp mina körningar.
    Sen äre bara att kolla hur man står sig mot andra cyklister baserat på precis vad du vill vikt, ålder... En skitbra app som många av oss som ska på Mallis använder även här hemma :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har hört den är bra, men har inte använt Strava själv. Blir därför inte nu på resan, men kanske framöver.

      Radera