fredag 3 oktober 2014

Cykelvasan 2015 - Here I come

I år är det en ny anmälningsprocedur till Cykelvasan. Tidigare år har de öppnat slussarna en viss tid och smack har det varit fullt.

Denna gång förändrades allt och nu fick man under måndag-onsdag lämna in en intresseanmälan. De som deltagit i Cykelvasan någon gång de sista åren hamnade i en kategori och ur denna kategori lottades ett antal platser.

De i denna kategori som inte den första lottningen fått en plats hamnade i den andra kategorin med alla som inte kört Cykelvasan de senaste åren. Nu lottades resten av platserna ut.

Vips var 12.000 platser fyllda.

På detta sätt blir det inte en lika stor hysteri kring anmälningarna och många tycker säkert det är bra att de som varit trogna tidigare år har större chans att komma med. Andra tänker kanske att det kan bli en klubb för inbördes beundran!? Ytterligare en aspekt är att det i år kan vara så att man är ex 4 som anmäler sig men bara tre får plats. Tidigare år kunde man anmäla flera om man väl han med, och då säkerställa att alla eller ingen kom med.

Vad jag vet är att det under dagen ramlade in ett mail i min mailbox som gör att jag i alla fall spikat en aktivitet för 2015.

"Hej Tomas,


Grattis - du har tilldelats en plats i CykelVasan 90, 15 augusti 2015!
Här kommer din anmälningskod som du använder för att fullfölja din anmälan med betalning. Vi har öppnat upp för registrering och betalning och du har nu 5 dagar på dig att betala din plats (t.o.m. 7 oktober).
Det gör du via login på vasaloppet.se."


Det är också många andra i föreningen - Vännäs CK som anmält sitt intresse för deltagande i Cykelvasan 2015. Utifrån kommentarer under dagen på klubbens facebooksida verkar det som att alla/de flesta fått en startplats, dock inte alla.

Då minnet i bland sviker och förvirringen tilltar har jag redan nu fullföljt anmälan och genomfört betalning. Så nu har jag en säker startplats. Nu kvarstår "bara" att komma till start, göra ett bra lopp och komma i mål.

"Du är nu anmäld 2014-10-03 till CykelVasan 90! Detta är en bekräftelse på din anmälan, nedan ser du dina registrerade uppgifter.

CykelVasan 90 är både ett tävlingslopp och ett motionslopp. Åker du i tävlingsklass krävs det att du är medlem i en klubb/förening. Den skall då vara ansluten till Svenska Cykelförbundet." 



Nu kör vi!


Information om allt som du behöver veta inför och under ditt deltagande hittar du på www.vasaloppet.se.
NAMN: Tomas Åström
KLUBB: Vännäs CK
LOPP: CykelVasan 90 - Tävling
STARTNUMMER: 823
STARTGRUPP: 90-T-08:00-3



För övrigt vet jag redan nu till skillnad mot inför Cykelvasan 2014, att jag med hjälp av årets resultat redan kvalat in till tävlingsklass. Det gör att det inte finns några krav på att prestera i seedningslopp under nästa sommar. Skönt.

Sedan kvarstår målet att för första gången 2015 rulla runt banan utan att känna en konstant olustkänsla i kroppen. Med lite mer träning, lite mindre förkylning än i år och lite lättare kropp så kanske det finns hopp? Vad vet jag. Eller så ska det vara olust när man kör MTB?!

2 kommentarer:

  1. Jamen härligt Tomas!
    Jag är säker på att du kommer att köra ännu bättre
    nästa år. Lycka till lååångt i förväg!
    Ingen olust bara en skön känsla när du till slut står på startlinjen som
    det alltid är på lopp oavsett gren mtb, linje eller tempo!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag hoppas det ska bli roligt och alltid bra att ha många aktiviteter att sträva mot.

      Skön känsla har jag oftast när det gäller LVG, på MTB är det lite svårare. Vad gäller tempo har jag ingen riktig erfarenhet...... men snart så.

      Radera