lördag 2 maj 2015

Av all träning har det blivit intet

Det är motiverande att skriva på bloggen när träningen flyter på. Det är ännu roligare när det händer något särskilt, exempelvis en Mallorcaresa. Det är inte särskilt stimulerande för någonting när man är sjuk.

Efter att ha haft riktigt bra träning större delen av våren och riktigt bra träning på Mallis var tanken att jag nu skulle höja allt ytterligare en nivå. Av det har det blivit - ingenting.

Jag har nu sedan jag kom hem för snart två veckor sedan inte tränat någonting utom en stund med Vätternrundangänget förra söndagen då vi körde spinning. En spinning som ledde till ett ännu sämre mående.

Det går bra att hålla uppe humöret första tiden av sjukdom, men när det vägrar ge med sig blir jag frustrerad. Det har inte varit mycket som känts roligt senaste veckan, och inte har jag haft lust att skriva om det på bloggen. Det enda som varit bra är att jag hunnit med mer på jobbet, vilket behövts.

Om jag är frisk nu? Nej, inte är det så. Dock är det bättre, och jag hoppas det ska ge med sig.

Imorgon har vi en gemensam träning med Team Sportia Umeå Sub 8 som jag ansvarar för. Tanken är att vi ska börja träna ihop oss, så jag ska försöka vara med. Det är 50-50 att det blir framgångsrikt.

Grundformen är alltså bra, dagsformen är inte bra, och håller detta mående i sig ytterligare är snart också grundformen borta. Därför måste vi nu skrämma bort alla baciller. Vi får se hur det går.

Återkommer i morgon med en rapport kring mående och träning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar