söndag 4 oktober 2015

Nya skor och snart börjar det

Då var andra veckan av i stort sett obefintlig och ostrukturerad träning slut. Visst, det blev några kortare rundor måndag, onsdag och torsdag. Men tre korta lugna rundor på 14 dagar är verkligen inte mycket. Förhoppningsvis har jag laddat batterier och nu är redo för att sätta igång med säsongen 2015/2016. Tanken är att försäsongen börjar i morgon.

Hur jag ska träna och varför börjar ta form. Inom kort kommer mina teorier kring detta.

Som jag skrev förra veckan höll mina tre år gamla cykelskor på att falla isär. Då jag fastat för Shimano och varit nöjda med de skor jag haft var det inte svårt att bestämma vilka skor jag nu skulle ha. I själva verket hade jag bestämt det redan i våras. Jag har bara väntat in när mina gamla skor skulle haverera och målet var att de skulle hålla säsongen ut. Detta för att slippa inkörning mitt under säsongen. Detta mål uppnåddes, men precis därefter var de slut.

I söndags beställdes de nya skorna av erlan.se som hade riktigt bra priser. Redan i torsdags dök de upp. Jag har nu monterat klossarna och sedan satt jag framför tv:n med benen i soffan och skorna på hela fredagskvällen. Ja, självklart börjar jag direkt för att skorna ska forma sig efter foten. De känns också riktigt bra.

Vad jag köpt? Det blev Shimanos toppmodell R321. God passform, lätta, styva, aerodynamiska och enligt mig snygga. Särskilt billiga är de inte, men på erlan var det riktigt bra pris. Nu har jag några månader på mig att få skorna att bli ett med mig.

Som ni vet har jag även dryftat frågan kring ny trainer då min havererat. Ny trainer med tillbehör är beställd och inom kort återkommer jag med utfallet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar