fredag 22 april 2016

Bagagekatastrof på flygplatsen - Cykelhaveri!?

Började bra det här. Cyklarna lämnades ut i Malmö med ordinarie bagage. Inte på annat sätt vilket är brukligt.

Väskorna var självklart för stora. Den första slet loss delar i entréöppningen, fastnade och åkte sedan ned i backen. När jag försökte rädda väskan åkte den andra direkt i backen. ( Inte min väska på bilden).

Muntert. Ena väskan rejält skadad. Hur det är med cyklarna vet jag ännu inte. Skadan anmäld hos SAS och hyrbil hämtad. Nu hoppas jag verkligen att cyklarna är hela när jag anländer till boendet och då tar fram dem. Annars blir det ett hyfsat antiklimax.

2 kommentarer:

  1. Aj som fan! Kent sa det förra säsongen inga problem med att skicka cykelväskor utomlands men i Sverige där fick han per omgående skador på sin cykelväska!!! Verkar vara en trend tyvärr!
    Jag höll andan när vi skickad våra till Mallis men de var hela den resan i alla fall. Hoppas verkligen inget är trasig för dig nu!!! Håller alla tummar jag har dvs tre stycken! ;-)

    SvaraRadera
  2. För faan! De ska ju tas emot på specialbagage för tusan!!!
    Vad var det för en knallkork som inte följde rutinerna?

    SvaraRadera