måndag 24 juli 2017

Positionsproblem och medeltidsmarknad

Positionen på tempohojen är ett gissel sedan jag kortat mina bars och vinklat sadeln så den är mer horisontell. Allt för att säkerställa att den går igenom en kontroll vid internationella tävlingar. Dessa två justeringar har helt förändrat min position, vilket innebär att jag också behövt justera sadelhöjd och hur högt jag sitter med armarna. 

En hel del justeringar, utan att få till det så det både känns bra och blir aerodynamiskt. Ingen lösning än och på lördag är det skarpt läge. Inte helt optimalt.

Igår rullade jag 35 minuter på tempohojen och känslan var sådär. Idag filmade Katarina när jag cyklade så jag kunde kolla hur vinklar mm såg ut. På eftermiddagen gjorde jag fler justeringar och Katten filmade igen. Nu tror jag att jag kör på den senaste inställningen, men jag är fortfarande osäker.
I övrigt ägnades större delen av gårdagen åt Medeltidsdagar i Torpa gård.

Verkligen trevligt och spännande. Det gick hett till också.
Toppenväder gjorde det inte sämre.
Idag har vi varit på shopping och i övrigt bara umgåtts.

I morgon blir det Borås zoo.

I övermorgon blir det ett relativt kort, men hårt pass med tempohojen för att förhoppningsvis bli trygg och nöjd med positionen, och för att ligga rätt i form inför lördagens tempolopp i Nordiska Mästerskapen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar