torsdag 21 september 2017

Det blev kris - Ny kaffemaskin på plats

Förutom rena cykelgrejer är som de flesta av er vet kaffe den viktigaste frågan. Därför var det inte muntert när min fina kaffemaskin gav upp så här i början av veckan.

Jag förstår faktiskt inte hur jag förr klarade mig utan en helautomatisk kaffemaskin. Men på något sätt gick det.

Det blev förstås kris, och det var inte tal om att vila på hanen. Omgående blev det förstås ett inköp av en ny kaffemaskin. Jag har varit nöjd med min Melitta Caffeo Ci, så det fick bli en likadan. Den förra höll i fem år, vi får hoppas på att denna håller lite längre.

Ja, då har jag alltså åter bidragit till högkonjunkturen i landet. Känns bra att stötta på på detta sätt.

När du är i kris är det tur att vi oftast blir imponerade av företagens snabba leveranser. Jag beställde alltså denna i tisdags och två dagar senare är den på plats hemma hos mig.

Inte illa alls. Ja, då tror jag vi tar oss en kopp kaffe.

Ska tillägga att jag han provsmaka innan jag postade detta, och kaffet är helt klart godare i min nya apparat än det smakade i slutet av min förra kaffemaskin. Det här blir great.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar