onsdag 21 februari 2018

Snart utomlands, lite träning och mycket kvalitetstid väntar

På lördag bär det av till Gran Canaria. Denna gång är det en släktresa och fokus ligger där och inte på cykling.

Men självklart är planen att träna minst lika mycket som om jag varit hemma. Vi är bara borta en vecka, så planen blir ca 14 timmars cykling. Även om det inte blir så mycket är det alltid fantastiskt att få cykla på Gran Canaria och vid den här tiden på året då jag sköter all träning i garaget och det är minus 25 grader ute är det förstås ett rejält lyft.

Vad gäller cyklingen från söndag är alltså planen att cykla i värme på Gran Canaria. I och med att jag ska träna mindre tid hoppas jag att ben och kropp är så pass pigga att jag kan få till bra kvalité och i alla fall bitvis bra tryck.

Förhoppningsvis blir det mycket bra och trevlig kvalitetstid tillsammans och kvalitativ cykling.

Nu verkar tyvärr vädret bli riktigt dåligt med regn mest hela tiden. Vi får hoppas det inte blir fullt så illa i alla fall.

Ja, hur som helst ska det bli mycket trevligt att få vara med familjen, mina systrar med familjer och pappa och hans fru.




Men innan det är dags att åka ska jag träna lite mer i veckan.

Ja, sedan delar jag just nu mitt träningsprogram med inriktning på tröskel.

De två första delarna och tankar kring tröskelträning hittar du här nedanför. Inom kort kommer övriga delar.

Tröskelträning - Är det något att satsa på?

Tröskelträning - intro och dag 1

Tröskelträning - dag 2

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar