torsdag 5 juli 2018

Matförgiftning och rossel - Går bra nu

Det börjar gå troll i möjligheten att få till någon vettig träning. Många veckor nu med olika typer av problem. Är det inte förkylning, är det astma eller ryggproblem. Lite frustrerande, men jag försöker förhålla mig. Det är ju ändå världsliga ting.

Ja, hur som helst är jag fortsatt tungandad och rosslig. Samtidigt är pulsen normal och känslan när jag tar det lugnt är okej. Först när jag går upp i höga pulszoner börjar problemen.

Jag har provat att vila och träna. Resultatet blir oförändrat.

Efter söndagens träning vilade jag i måndags. Inte mycket bättre på tisdagen. Var därför med på klubbträningen. Ingen vidare känsla när det rullade på, men inte sämre än tidigare.

Planen är/var att få till mycket träning nu under några veckor för att kanske få till en toppform i augusti då det först är Nordiska mästerskapen i Norge och sedan de avslutande tre helgerna i Sverigecupen.

Ja, det går ju sådär med det när kroppen är som den är. Som en bonus såg jag till att äta en färdigprodukt efter träningen i tisdagskväll som uppenbarligen var preparerad med mindre bra innehåll.


Någon timme senare fick jag osedvanligt ont i magen och några timmar senare fick jag upp det jag ätit igen. Först någon timme efter det var måendet något lite bättre. Då var klockan 05.00 och jag hade inte sovit något på hela natten.

Muntert då att ha väckning 06.00 för att åka med husbilen till Umeå. Jo, jag hade inget val. Det var enda tiden de hade för att fixa till en del saker som inte var lösta i samband med att vi köpte den. Annars skulle jag få vänta tills efter semestern vilket inte var ett alternativ.

Bara att masa sig upp efter 1 timmes sömn och urlakad kropp.

Jag lämnade in husbilen 07.00. Nu med noll vätska, mat och sömn på länge var det läge att vila?! Njae, inte riktigt. Det var nämligen så att jag skulle lämna in min racer på Team Sportia för en omfattande förändring (återkommer med vad). Gjordes inte det igår skulle jag få vänta till efter semestern, och det var inte möjligt.

Sagt och gjort fick jag då cykla närmare 20 km från husbilsfirman till Team Sportia. Fortfarande utan att våga dricka eller äta. Väl där fick jag vänta en stund tills de öppnade för mig.

Inlämnad cykel. Nu bara hem. Ja, så var det. Men först en promenad på ca 7 km till centrum där bussen till Vännäs går.

Så buss till Vännäs och sedan 2 km till promenad från centrum till hemmet.

Hemma igen vid 11 efter 5 timmar på resande fot, fortfarande utan att äta något. Nu blev det mat och dryck innan jag gick och la mig.

Vaknade vid 17 och åt då lite till. Gick och la mig igen och vaknade idag 07.10 när det var dags att kliva upp för att gå till jobbet.

Jag undrar om detta var någon typ av personligt rekord. 18 timmars sömn, nästan helt i sträck.

I dag är jag trots det inte så pigg. Måendet är dock helt okej vad gäller magen och inga problem att äta eller så. Andning och rossel varken bättre eller sämre.

I morse åkte Katten med sin syster till södern för att hälsa på deras bror som nyss fått barn. Det innebär att det blir jag och Melvin så får roa oss närmsta veckan. Vi börja med Vännäsdagarna som håller på fredag till söndag denna vecka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar