torsdag 25 april 2019

Läkarens besked om skadorna och intervaller

Efter röntgen i tisdags var det så dags för läkar- och fysioterapeutbesök i dag.

Arbete på morgonen och sedan hade sjukhuset olyckligt lagt läkarbesöket 11.00 och fysioterapeuten 14.00. Därefter mer arbete på eftermiddagen och kvällen.

Det gäller förstås att alltid nyttja tiden så effektivt som det går, så jag tog med cykeln och körde ett träningspass i pausen mellan besöken. Otroligt fint väder och intervaller på programmet. Skönt med träning även om trycket i benen kanske inte var vad jag hoppats på.

Hos läkaren blev det i alla fall positiva besked. Ortopedläkaren sa att brotten är stabila och ligger rätt. Dessutom hade jag kommit förvånansvärt långt i min rehab. Han sa också att det är helt naturligt att det fortfarande är en hel del problem då skadorna är så omfattande och det endast gått 3,5 månader.

Det var bara att fortsätta med det jag gjorde i och med att jag återfått så mycket rörelse mm.

Fysion sa att min nivå på rörlighet var bästa möjliga i detta läge och klart bättre än förväntat.

Ja, något rätt måste jag gjort i mina ansträngningar med att få ordning på kroppen och kanske har det också bidragit att man i Spanien via allt för starka mediciner extremt snabbt fick igång min träning!?

Sammanfattningsvis har jag alltså att vänta lång tid framöver med utmaningar utifrån skadorna och samtidigt kunde det inte se bättre ut än vad det gör. Som jag förstått det är det ovanligt att man kan arbeta och träna efter så pass kort tid. Jag gör båda, så jag får verkligen vara tacksam mitt i det elände som är, men framför allt varit.

Ny uppföljning i september och om allt ser bra ut en sista uppföljning i januari 2020. Med andra ord följer man dessa skador i minst ett år.

Ovanstående gäller alltså alla delar utom ryggfrakturerna. Här vet jag ännu inget. Ryggläkaren ska ringa mig på söndag, och då får jag besked kring detta.


2 kommentarer:

  1. Bra Tomas! Dock mindre bra att visa en så gammal bild påentrén till NUS!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, så kan det gå när man missar att ta en bild. Lovar att när den nya entrén är klar blir det en uppdatering...

      Radera