fredag 26 april 2019

Ny hjälm, premiär med Katten och kotor som spökar

Idag blev det premiärcykling med Katten. Detta dessutom i toppenväder.

Det blev en lugn och fin runda där solen hela tiden lös.

Just innan cyklingen dök det upp ett paket. Det visade sig finnas en ny hjälm där. Jag har ju varit i behov av en hjälm sedan min krasch hade förstört min förra.

Hjälmen var verkligen skön och den passade perfekt direkt. Vad jag köpt? Jo, en Giro Aether Mips. Tror detta blir mycket bra.

Totalt fick jag ihop just under 70 km idag varav ca 50 km med Katten. 

Allt var topp idag förutom att jag haft lite mer ont i mina ryggfrakturer. Säkert helt normalt, men alltid lite jobbigt med smärta. Inget som beror på själva cyklingen, utan det är helt enkelt en lång process att återhämta sig och då går det upp och ned. På söndag ringer ryggläkaren och då hoppas jag få höra att allt är som det ska med kotorna (även om det kommer ta tid innan det är fullt bra).

Efter cyklingen fixade jag lite hemmagjord pizza till mig och Katten. Melvin är med en kompis i Umeå och tittar på film, så i kväll är vi alltså ensamma.

I morgon bitti cyklar vi vidare. Denna gång med Vännäs CK och en lite längre distansrunda.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar