torsdag 5 juni 2014

Tyvärr blir det inget denna gång heller

Efter att noga ha övervägt möjligheten att i helgen åka på cykeltävlingar har jag gjort bedömningen att det inte är möjligt. Det blir alltså inget av de två tävlingarna i Stockholm som jag sedan länge planerat vara med i. Lite surt förstås då tävlingarna verkade riktigt roliga och utmanande och dessutom verkar formen ha smugit sig på.

Katten sa att för hennes del var det okej att jag åker, men tittar jag på helheten känns det inte möjligt. Jag behövs hemma på många olika sätt. Nu får jag istället ägna tid åt familjen, gå på min andra bror Eriks Vernissage på lördag och förhoppningsvis blir det en del cykling också. Roligt det också.

Men det blir alltså tyvärr DNS (did not start) nummer fyra och fem. Mina första fem planerade tävlingar har jag alltså blivit tvungen att ställa in. Nu hoppas jag verkligen att jag får komma till start på resten av arrangemangen under säsongen. I annat fall kommer nog frustrationen bli riktigt hög.

Nästa lördag finns nästa tävling på agendan och nu hoppas jag verkligen jag kommer till start och undviker DNS nr 6. Tävlingen är Krafttrampen på MTB, en disciplin som jag inte hanterar lika bra som landsväg. Så några större resultatambitioner finns inte. Men jag hoppas delta, ha roligt, bli riktigt trött och prestera en hyfsad tid. Förhoppningsvis blir det också många andra från klubben som dyker upp i Skellefteå. Åtminstone har jag, Niklas och bror planerat att åka.

I kväll var det för övrigt MTB-träning. Vi blev 9 stycken cyklister som gav oss ut i 27 gradig värme vid 18.30 på kvällen.

Helmersson som bestämt rundan hade hittat en mycket bra och varierad tur. Det fanns både mer och mindre teknisk stig, grusväg, fina backar och trevlig miljö. Lite asfalt blev det också.

Efter en timme förändrades vädret ganska så markant. Helt plötsligt började spöregnet, åska, blixtar och nu var det helt plötsligt 15 grader. Det blev dock aldrig riktigt kallt, men däremot väldigt blött.

För egen del kändes dagens träning mycket bra och jag kände mig stark. Mina nya cykelskor var också till belåtenhet. De är helt klart styvare än de skor jag haft, vilket gör det lättare att få tryck i cyklingen.

Liten paus vid stenen på Flakaberget, medan vi samlar ihop gruppen

Den gamle kände sig stark och hade roligt i dag.

Svårt att dra fram kameran på stigarna, så därför blir det bilder från lite lättare terräng.

Som vanligt gick rundan väldigt ryckigt och i backarna som hårdast. 

Under varje MTB-runda kör vi på det tempo som passar var och en och sedan samlar vi ihop oss vid jämna tillfällen Detta sätt ökar förutsättningarna för att alla får den träning de önskar och att alla är nöjda.  Det innebär att rundorna får en ännu tydligare intervallprofil.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar