torsdag 30 oktober 2014

Vad är stödstrumpor, kompressionstights och annat skoj!?

Jag har de senaste veckorna haft problem med vaderna och arbetat hårt med att få bort känningarna. Inför gårdagens träning var det exempelvis liniment, massage och stödstrumpor som gällde. Efter avslutat spinningpass körde jag rejäl stretching och kompressionstights på hela kvällen, natten och halva dagen i dag.
Snyggt med stödstrumpa, not. Inga rakade ben heller, men eventuellt är det löst innan onsdag.

Nästa steg var att idag fortsätta massage och liniment. Jag körde också min foamroller på vaderna. Därefter blev det stretching och så värmde jag upp 35 minuter på trainern innan jag åkte på kvällens spinningpass. Precis som igår med stödstrumpor på bägge benen. Inte snyggt men, viktigt.

Dagens spinningpass innehöll 8 intervaller på allt mellan 1,5 minuter upptill 7,5 minuter. Jag kunde för första gången på flera veckor trycka på rejält utan känningar, vilket var mycket positivt. Själva passet var också väldigt bra upplagt och det blev en trevlig träningskväll.

Efteråt är jag lite stel, men läget med vaderna är lite bättre. För övrigt har jag åter dragit på kompressionstightsen och hoppas det fortsätter åt rätt håll.

Ja, inte kör man på någon snyggare stil med stödstrumpor mm, men vad gör man inte för att få ordning på kroppen.

För övrigt har träningen trots allt fungerat ganska hyfsat sedan jag startade om säsongen den 20 september, och då nästan från noll. Jag har fått till i snitt 4 pass i veckan vilket är en lagom nivå för att bygga upp kroppen inför kommande träningsökningar.

Redan till veckan hoppas jag att kroppen ska vara redo för ganska många timmar på sadeln då tanken är att jag från onsdag och tio dagar framåt ska trampa i fint väder på Gran Canaria. Bara jag håller mig från sjukdomar och skador ska resan bli bra både för kropp och själ.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar