torsdag 18 december 2014

Känner mig jagad

two down, one to go! I morse var Melvin åter bättre, men han var idag hemma från skolan för att återhämta sig. När jag kom hem från arbetet var allt normalt och vi åt en gemensam middag. Sedan blev det julkalendern med sonen.

Just innan jag skulle åka på kvällens spinning sa Katten att hon börjat må dåligt.....

Jag åkte i väg på träningen och det blev ett jobbigt pass på totalt 76 minuter.

Passet innehöll olika typer av cykling, innan det var dags för de mest utmanande delarna. Den första delen av den tuffare delen innehöll tre intervaller. Jag började med sittande cykling ca 90 sekunder med hög kadens, sedan ställde jag mig upp och körde på medelintensitet ca 15 sekunder innan jag lade på extremt motstånd. Därefter trampade jag stående vad jag hade tills jag kände att nu får jag snart inte runt pedalerna (ca 20 sek), då släppte jag på motståndet och satte mig ned. Detta gjorde jag tre gånger.

På slutet av träningen blev det 7 intervaller på 30 sekunder med 60 sekunders vila emellan. Här gick jag all in på extremt hög kadens. Intervallerna blev så tuffa att minuten med återhämtning nästan var i underkant för att jag skulle orka trycka lika bra nästa intervall. Ja, det blev ett bra och intensivt pass.

Sedan bar det av hemåt och möttes av att Katten hade en rejäl magsjuka. Nu är bara frågan om hur länge det är innan jag hänger på. Känns inte bra alls.
Jagad av magsjukan. Känner att den flåsar mig i nacken.

Jag gillar verkligen inte magsjuka. Känner därmed med sonen och Katten och är själv oroad. Inte skoj.

Ja, det är nog inte lönt att planera för de närmaste dagarna. Vi får se vad som händer.

1 kommentar:

  1. Bra tränat Tomas, hög intensitet! Det gillar jag!
    Kan inte du å Melvin flytta in på hotell några dar bara?
    Hehe! Nää det är nog bara att vänta på det som komma skall...
    Men med lite tur så går det förbi dig, jag tror faktiskt jag klarade
    mig några gånger... Lycka till!

    SvaraRadera